20 April 2006

 

I had a dream

Jeg vet ikke hva som førte til dette. Det kan ha vært min første håndballkamp på 12-13 år. Det kan ha vært de utallige forsøkene på å ta snarveier på vei hjem fra Nidarøhallen. Hersens gjerder, hus, anleggsområder og andre hinder satt opp kun for å plage meg. Vi tapte forresten kampen mot kommunens lag med fem mål etter å ha holdt dem til uavgjort til pause. Personlig gikk det bedre enn man kunne frykte. Ingen liv gikk tross alt tapt, selv om det ryktes at en kommunemann reiv av en akilles. Så de måtte slite for seiern.

Nok om det. Det var denne drømmen som muligens var et slags rop om hjelp, eller et varsko til helsevesenet om at man må settes på tung medisinering.


Altså, jeg var først i en butikk, hvor jeg fascinertes av en smukk pige som brukte en sånn prislapp-maskintingest til å prise noen varer. Hvilke varer vet jeg ikke, men de kosta sju kroner. I ettertid har jeg kommet fram til at det, basert på form og farge muligens kan ha vært sterilan håndsåpe. For å sitere en nyere tids største tenkere, The Brain: "Sigmund Freud would have had a field day with you, Pinky."

OK, så langt bare marginalt pussig, ikke sant? Men så plutselig befant jeg meg ute på fottur sammen med en flokk snøhvite sauer, to katter, en svart labrador, nevnte smukke pige, og to ukjente, generiske personer som jeg ikke dro kjensel på, men som jeg likevel var overbevist om gikk i klassen min på Skeisvang. Hvor dette var er jeg ikke sikker på, men det var hvite stakittgjerder og grønne åser involvert. Plutselig kom det mot oss en løvetemmer, i sånn typisk tegneseriesirkus-strongmanmundur (Pels-shorts og pels-singlet i svart, altså) Han luftet sine to hannløver, og en blå og rød tiger som åpenbart var i plysj, men like fullt beveget seg for egen maskin.

Den ene løva kom med mishagsytringer overfor labradoren, og beit seg fast i lårbeinet på bikkja. Løvetemmeren grabba en lang kjepp, og løp bort og gav løva et solid kakk over manen (Den smukke pigen, sauene, kattene og de to generiske personene var nå plutselig borte.) Jeg gikk bort til åstedet for å sjekke labradoren. Da jeg kom fram var løva og bikkja plutselig forvandlet til et rustent bilvrak, og løvetemmeren var snurt fordi han var dekket av gjørme. (Plysjtigeren og den andre løva var også borte nå.) Jeg likte ikke å høre på syting fra en mann i pelsshorts og singlet (hvem gjør vel det), så jeg tok ham i armen, og bar ham bort til en dyp bekk, hvor jeg dyppa ham under. Da blei han rein, og vekkerklokka ringte.

Hva kan dette bety?

Labels: , ,


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?